سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای پسر نازم آیدین جان
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
پیوندهای روزانه

موبایل و کودک

 

 

متاسفانه امروزه والدین به راحتی تلفن همراه خود را در اختیار نوجوان، کودک و حتی نوزاد خود قرار می دهند تا با آن بازی کنند و یا با پخش آهنگ، نوزاد خود را آرام نمایند.

خطرات تلفن همراه برای کودکان

1- خطرات جسمی

الف- خطرات اشعه تلفن همراه: اگرچه هنوز دانشمندان نتوانسته اند به طور قطعی، به شواهد کافی برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه به خصوص برای کودکان برسند، اما بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که تشعشعات ناشی از تلفن همراه و آنتن ها و دکل هایی که به این منظور در سطح شهرها وجود دارند، می توانند منجر به بروز مشکلاتی مانند تومور مغزی، آسیب های ژنتیکی،سرطان خون، سردرد، اضطراب، افسردگی و اختلالات خواب شود.

کودکان بیشتر در معرض آسیب های ناشی از تلفن همراه قرار دارند، زیرا قطر جمجمه آنها نازک تر از بزرگسالان می باشد.

اگر کودکان و نوزادان خود را دوست دارید و برای سلامتی آنها اهمیت قایل هستید، هرگز اجازه ندهید که تلفن همراه را به سمت دهان خود ببرند

به بزرگسالان هم توصیه می شود در مواقعی که با تلفن همراه کار ضروری ندارند، آن را  از خود دور کنند و از تماس مستقیم و طولانی مدت با آن جدا بپرهیزند.

ب- خطرات ناشی از بیسفنول:  یکی از دیگر نگرانی هایی که در خصوص تلفن همراه وجود دارد، به کارگیری عنصری به نام بیسفنول در ساخت تلفن همراه است. بیسفنول نوعی پلاستیک به کار رفته در ساخت تلفن همراه می باشد.

در مطالعاتی که بر روی حیوانات صورت گرفته مشخص شده است که بیسفنول موجب کاهش رشد مغز می شود و منجر به بروز سرطان و بلوغ زودرس در زنان می شود.

موبایل و کودکج- مشکلات بهداشتی: به علت نزدیک شدن دهان به تلفن همراه، بسیاری از میکروب ها از این طریق وارد دهان شده و منجر به بروز بیماری می شوند.

 

اگر کودکان و نوزادان خود را دوست دارید و برای سلامتی آنها اهمیت قایل هستید، هرگز اجازه ندهید که تلفن همراه را به سمت دهان خود ببرند.

 

اگرچه تلفن همراه یکی از آلوده ترین وسایلی است که در اطراف ما وجود دارد و بسیاری از انواع میکروب های بیماری زا در موبایل وجود دارد، به کار رفتن عنصر بیسفنول در ساخت تلفن همراه هم مزید بر علت شده  و معایب آن را برای استفاده کودکان چند برابر می کند.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 91/10/12 ] [ 1:45 صبح ] [ آیدین ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 86343